מפיות או לא להיות

לא משנה מה בכל אירוע, מסיבה או ארוחה מפיות נייר הן חובה. לא משנה אם האירוע שלכם אלגנטי או סתם פיקניק בחוץ מפיות נייר הן דבר נחוץ.

מפיות נייר הן מצרך בסיס. בניגוד למפיות הבד הכבדות מפיות נייר לא צריך לכבס. אז על היופי מתפשרים אתם חושבים? היום מפיות הנייר הן לא אותן ריבועי נייר בצבעים הדהויים שהיו פעם בשנות החמישים. מפיות נייר הן ממש לא פשרה. הן מגיעות בצבעים עזים, הדפסים ראוותניים ויפים ממש כמו מפיות הבד ואפילו יותר.

מפית– קצת היסטוריה לא יזיק:

המפית הראשונה הייתה בעצם גוש בצק שהספרטניים כינו בשם "אפומגדלי"  בלועזית 'apomagdalie'. הם נהגו להניח את חתיכת הבצק הזו על השולחן לשם ניגוב הידיים. לאחריהם הרומאים השתמשו בחתיכת בד ארוכה שאותה הם כינו "מפה" בלועזית 'Mappae'. הם נהגו להניח את המפה על קצה המושב על מנת למנוע ממנו להתלכלך כאשר אכלו בשכיבה או בהישענות לאחור. הרומאים נהגו להשתמש במפית שלהם לניגוב הפה לאחר האוכל ואף נהגו להשתמש בה כבמין תיק בד לנשיאת שאריות הארוחה לאחר שסיימו. מנהג זה של "לקחת הביתה" את האוכל שנשאר קיים עד היום.

בתקופת ימי הביניים לא היו מפיות ואנשים נהגו לנגב את ידיהם על כל דבר אפשרי. תארו לעצמכם! במאה השש עשרה מפיות היו חלק בלתי נפרד מעריכת השולחן. מלצרים נהגו להניח מפית על הזרוע בעת ההגשה ומפיות הבד היו בשימוש נרחב. בתקופת הרנסנס בצרפת אנשי האצולה נהגו לאכול עם מפית כרוכה סביב צווארם בכדי להגן על בגדיהם המהודרים. מאז ועד היום מפיות התפתחו לגדלים שונים ולסוגים שונים. כיום מפיות הנייר הן פופולריות יותר מאחר והן נוחות לשימוש, אין צורך לכבס אותן, ניתן לסחוב אותן לכל מקום בקלות, הן יפות ומעוצבות ויכולות להתאים לכל אירוע- אם זו ארוחה חגיגית, פיקניק בחצר, נסיעה ארוכה ברכב, ארוחת צהריים במשרד ועוד.

אז מה יש לנו היום? 

מפיות הנייר של היום מגיעות בגדלים שונים ובצורות שונות. חלקן מרובעות חלקן מלבניות. הן יכולות להגיע במגוון רחב מאוד של צבעים והדפסים. והיום אפילו ניתן להזמין הדפסים על פי בחירה. ניתן להדפיס תמונות של החתן והכלה על מפיות הנייר או תמונות של ילד או ילדת הבת/בר מצווה. המגוון והעושר של האפשריות שמציעות מפיות הנייר הוא עצום ולכן הן זוכות לפופולריות כה רבה. במידה ונגמר מדגם זה.
יתקשרו לשנות דגם שונה